Direktlänk till inlägg 12 november 2011

I väntans tider

Av Helen - 12 november 2011 00:40

Imorgon är det 6 veckor kvar till jul. Hallå, SEX veckor!! Jag tyckte inte det va länge sen jag va på blomsterlandet och shoppade lite smått och gott till min lilla altan inför sommaren. Nu är den passe' och det är dax att shoppa klappar istället. Jag gillar julen och vad det innebär. Mat, baka goda kakor, pynta och dofterna som hör till och finns överallt när man kommer ut. Allergisk som man är så rinner nosen och den är nästan rödare än självatse Rudols, men jag bryr mig icke. Får knapra i mig några extra allergi tabletter och införskaffa högvis med duni näsdukar, för vad är en jul utan hyacinter? Men jag saknar dock en sak numera och det är den där riktiga julkänslan man fick som mindre. Det där pirret i magen. Det vill liksom inte komma som förr. Men glädjen och längtan sitter hos min tös numera. Veckorna innan då man väntar på tomten, man räknar ner och bara längar och längtar. Och en så länge så tror hon fortfarande på tomten. Och den biten vill jag hålla fast vid så länge det bara går. För det finns ingen större glädje än att se henne på julaftons morgonen med stora tindrande och lyckliga ögon över att tomten varit hos oss under natten och både ätit upp både sin gröt och lussebulle. Livet när det är som bäst. 6 veckor kvar....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 16 maj 2012 21:03


Herre gud va länge sen det va sen jag v här sist...Får smiska mig lite själv på rumpan och skärpa till mig! Vad har hänt sen sist då? Min vardag är inte fylld med glamour direkt, men det som fyller mina dagar räcker gott och väl. Har jag bara min äls...

Av Helen - 25 november 2011 00:25

Idag bar det iväg en tur för mig och skrutta till Ikea på em. Eftersom klockan började bli sen började vi med en portion köttbullar och mos. Det va gott för en billig slant. Jul musten vi drack va bara några ynka kronor billigare. Sen gick vi runt en...

Av Helen - 14 november 2011 04:15


För fjärde natten i rad nu har jag fått vakna till Karolinas nattskräck. Och åter igen kan jag inte somna om. För den upplevelsen får mitt blod att frysa till is varje gång! Det händer att hon går i sömnen och tjatar, men det här är nåt helt annat. A...

Av Helen - 26 oktober 2011 23:48

I somras när jag var i Norrköping för att hälsa på min mor, så va det en stor marknad genom hela stan. Hundra tals med stånd med ena lockande föremålen efter de andra. Och vid ett av dom hittade jag de mest söta små buddha figurer. Ca 6-7 cm höga bar...

Av Helen - 15 oktober 2011 16:07

Förkylningar i alla ära som jag skrev om häromdan, men magsjuka är banne mig det värsta som finns! Jag tar hellre tjugo förkylningar på raken, än att drabbas av spya och rinnande baj. Därför en aning frustrerad idag med att tösen min börjar dagen med...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards