Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Det man minst anar

Av Helen - 11 oktober 2011 19:26

Jag va på dop i söndags. Ett väldigt trevligt sådant måste jag säga. Inte stelt och konstigt som såna cermonier brukar vara. Och på fikat efter va det glada skratt ihop med god förtäring. Inget konstigt alls igentligen, eller hur? Men för mig kändes det faktiskt något extra. För över 1,5 år sen hade jag aldrig trott att jag skulle tycka det va speciellt givande, och framförallt inte att jag i huvudtaget va där!!! För det var nämligen x makens och nya frus lilla bebis som fick sitt namn i sön. Och jag var där, bland familj och vänner, och det kändes naturligt. Att alltid ha kvar x makens familj kvar i mitt liv och hjärta är för mig en självklarhet, men att jag fick ta del av den här dagen trodde jag aldrig. Men det kändes skönt i hela kroppen, själ och hjärta att jag var välkommen. Inte minst hos den nya frun. Det är ju faktiskt värt en guld stjärna tycker jag. För hur många välkomnar sin kärleks x i såna saker? Men jag är tacksam. Väldigt tacksam. Att både fadern till min älskade unge och jag är vänner, och att även nya frugan och jag är det. Mycket mer att vinna än att förlora!


  En stolt storasyster med sin lilla söta bror. Det är kärlek!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helen - 16 maj 2012 21:03


Herre gud va länge sen det va sen jag v här sist...Får smiska mig lite själv på rumpan och skärpa till mig! Vad har hänt sen sist då? Min vardag är inte fylld med glamour direkt, men det som fyller mina dagar räcker gott och väl. Har jag bara min äls...

Av Helen - 25 november 2011 00:25

Idag bar det iväg en tur för mig och skrutta till Ikea på em. Eftersom klockan började bli sen började vi med en portion köttbullar och mos. Det va gott för en billig slant. Jul musten vi drack va bara några ynka kronor billigare. Sen gick vi runt en...

Av Helen - 14 november 2011 04:15


För fjärde natten i rad nu har jag fått vakna till Karolinas nattskräck. Och åter igen kan jag inte somna om. För den upplevelsen får mitt blod att frysa till is varje gång! Det händer att hon går i sömnen och tjatar, men det här är nåt helt annat. A...

Av Helen - 12 november 2011 00:40

Imorgon är det 6 veckor kvar till jul. Hallå, SEX veckor!! Jag tyckte inte det va länge sen jag va på blomsterlandet och shoppade lite smått och gott till min lilla altan inför sommaren. Nu är den passe' och det är dax att shoppa klappar istället. Ja...

Av Helen - 26 oktober 2011 23:48

I somras när jag var i Norrköping för att hälsa på min mor, så va det en stor marknad genom hela stan. Hundra tals med stånd med ena lockande föremålen efter de andra. Och vid ett av dom hittade jag de mest söta små buddha figurer. Ca 6-7 cm höga bar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards